Tuesday 22 February 2011

Mutiara Qolbu


Jika aku jatuh cinta


Ya Allah….
Jika aku jatuh cinta
Cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
Agar bertambah kekuatan ku untuk mencintai-Mu
Ya Muhaimin….
Jika aku jatuh cinta
Jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-Mu
Ya Allah……
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu
Ya Rabbana……
Jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling pada hati-Mu
Ya Rabbul Izzati……….
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu
Ya Allah……
Jika aku rindu
Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu
Ya Allah…….
Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu
Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirmu
Ya Allah…….
Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu
Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu.
Ya Allah……..
Jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu
Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.
Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu
Telah berjumpa pada taat pada-Mu

Telah bersatu dalam dakwah pada-Mu

Telah berpadu dalam membela syariat-Mu
Kokohkanlah ya Allah ikatannya
Kekalkanlah cintanya
Tunjukilah jalan-jalannya
Penuhilah hati-hati ini dengan nur-Mu yang tiada pernah pudar
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu

No comments:

Post a Comment